close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

החלפת ידיים: איך קונים ומוכרים רכב בזמן שיא?

שולי הלויל תשרי, תשעט09/10/2018

קונים רכב? מוכרים רכב? בדרך כלל זה הולך ביחד – אבל איך תוכלו לעשות זאת בשיא המהירות ומה חשוב לדעת לפני שמתחילים בתהליך? המשיכו לקרוא ותגלו

תגיות:
צילום: shutterstock
חלק א׳: איך קונים רכב במהירות ובתבונה
העולם השתנה ובזמנים של היום כשלכולם יש גישה למרשתת עומדים לרשותכם הרבה מוכרי רכב פרטיים בלוחות המודעות המקוונים וברשתות החברתיות, כמו גם בסוכנויות הרכב שמציעות מגוון רב של אפשרויות בצי. הרכב אולי לא יגיע עם שליח אבל האינטרנט הוא בהחלט המקום הטוב ביותר לחיפוש מכוניות למכירה – התחילו בלקבוע לעצמכם מסגרת תקציבית, היא תצמצם את שפע התוצאות האפשריות. כשיש לכם מסגרת והבנה של מה אתם מחפשים ומה חשוב לנסיעות היומיומיות, אתם יכולים להתחיל לסנן את התוצאות. אם אין לכם מישהו שאתם סומכים על דעתו – חפשו סקירות של כתבי-רכב. הרשימה הסופית צריכה לכלול לכל הפחות 2 ולכל היותר 3 אפשרויות של רכבים. כשאתם באים לבדוק את המכונית, הביאו אתכם ״זוג עיניים נוסף״, וצאו איתה לנסיעת מבחן. שימו לב לתקינות החלונות והמגבים, מערכת שמע ומשענת ראש הנהג – הציצו מתחת למכסה המנוע ובדקו גם את מצבו של תא המטען.
אם אתם עובדים מול חברת ליסינג שמציעה מכוניות יד שניה או מול יבואנים רשמיים במקרה של יד ראשונה, בדקו גם ביקורות על שירות הלקוחות, איזה סוג אחריות הן מציעות וקראו את ״הגילוי הנאות״ הכולל את היסטוריית הבעלות והטיפולים שעבר הרכב. במקרה של רכישה מאדם פרטי, אם לא קופצות לכם נורות אזהרה חריגות – בדקו באותן ארבע העיניים את הרכב ומסמכיו, השוו אותם לפרטי הרישיון, ושאלו על היסטוריית תאונות, טיפולים ובעלים קודמים.

עוד נקודה חשובה שמבדילה בין רכישה מקונה פרטי לחברה נוגעת לאמצעי התשלום. קונה פרטי ידרוש בוודאי את התשלום במזומן, ואילו חברה יכולה להציע לכם פריסת תשלומים או עסקת טרייד אין אם יש ברשותכם רכב ישן.

אם החלטתם על קונה פרטי, ויצאתם מרוצים מנסיעת המבחן, קחו את המכונית למכון בדיקה שאתם בחרתם. הכל תקין? השקיעו 10 שקלים בבדיקה באתר רשם המשכונות שהרכב לא ממושכן, לאחר מכן גשו לסניף הבנק שלכם ובקשו שיק בנקאי על הסכום המבוקש. פגשו את המוכר בסניף דואר, שם יבדקו האם קיים עיקול על הרכב ואם הכל כשורה תבוצע העברת הבעלות הרשמית.

חלק ב׳: איך מוכרים רכב במהירות
הדבר השני שאתם צריכים לעשות הוא לפרסם מודעה – בלוחות מקוונים או ברשתות החברתיות, אבל כדי לעשות את זה אתם צריכים תמונות טובות. דבר ראשון – נקו את האוטו ודאגו שיהיה ייצוגי, גם לצילומים וגם כשבאים לראותו רוכשים פוטנציאלים. אם אתם נתקלים בכתמים או תיקונים קלים, שדורשים קצת עבודה או השקעה של כמה מאות שקלים לטיפול מקצועי, אתם יכולים לבחור לעשות כן או להציע הנחה במחיר במקום.

אם אתם לא בטוחים כמה אתם יכולים לבקש על הרכב, אתם יכולים להיעזר במחירון רכב רשמי כדי לקבל תמונת מצב. עם זאת, צריך להיות מוכנים להתפשר על המחיר, לפעמים מחירי השוק מכריעים את המחירים הרשמיים.
אם אתם לא נעזרים בשדות המודעות של הלוחות המקוונים, זכרו לכלול במודעה שלכם מידע כגון: שנה, סוג תיבת הילוכים, טיפולים משמעותיים ואת המחיר המבוקש. ככל שתתנו יותר מידע מדויק לקונה הפוטנציאלי יהיה קל יותר להחליט אם זו המכונית בשבילו, מה שיחסוך פניות לא רלוונטיות. וכמובן אל תשכחו להשאיר אמצעי התקשרות זמינים.

היו נכונים לאפשר לאנשים לצאת לנסיעת מבחן במכונית ואם הביטוח שלכם אינו לכל נהג, דאגו להתייעץ עם חברת הביטוח שלכם לפני. במידה והניירת הקשורה לרכבכם לא מאורגנת, מאגרת רישוי ועד היסטוריית הטיפולים, זה הזמן לרענן אותה עבור כל מי שיבקש לעיין בה.

כל הצדדים מרוצים? זכרו שמקובל שהעברת הבעלות היא על חשבון הקונה, אבל אתם לגמרי יכולים להציע את השתתפותכם ולצאת נדיבים. בנוסף מומלץ שלא לתת לקונה את המכונית עד ביצוע העברת הבעלות בפועל, למקרה שהוא יבצע עבירות תנועה בזמן שהרכב רשום על שמכם.

בין אם אתם בצד הקונה או המוכר – שמרו על אדיבות והיו הוגנים גם בעסקים יש להקפיד שמה ששנוא עליך, לא תעשה לשותפיך, תתחדשו.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה